Korrepetálás
Mikor van szükség klasszikus értelemben vett korrepetálásra?
A Kikötő tanulószoba foglalkozásain az aktuális feladatokra koncentrálunk, számonkérésekre készülünk. Ehhez szorosan kapcsolódik a megfelelő tanulási módszerek elsajátítása, de jellegénél és céljánál fogva sem tesz lehetővé célzott, tantárgyi egyéni fejlesztést.
Ugyanakkor előfordul, hogy egy-egy tantárgyból valamilyen konkrét nehézség merül fel, vagy olyan hiányosságra derül fény, aminek pótlása a tanulószoba kereteit túllépi. Ezekben az esetekben lehetőség van korrepetálásra a Kikötőben, melynek keretében a diák szaktanári segítséget kap, több idő és lehetőség van az egyéni problémák megoldására.
Csoportos korrepetálás: ha egy adott tantárgyból van szükség hosszabb vagy rövidebb időre célzott segítségre. Csoportjaink 4-6 fősek, csatlakozni folyamatosan lehet a meghirdetett csoportokhoz, igény esetén további csoportokat indítunk.
Választható tantárgyak: matematika
A 2024 ősztől induló csoportok kedden és csütörtökön kerülnek majd meghirdetésre!
Amennyiben más tantárgyi korrepetálásra lenne szükség, jelezd felénk az info@akikoto.hu e-mail címen.
Csoportos matek Korrepetálás
(Felső tagozat és középiskolás)

A matematika korrepetálást talán keveseknek kell bemutatni. Ahogy mondani szokták, kétféle ember létezik, az egyik utálja a matekot, a másiknak szenvedélye. Sajnálatos módon az első csoportba sokkal többen tartoznak, mint a másodikba. Viszont kevés olyan készség, tudás van, amire életünk végéig szükségünk van függetlenül kortól, nemtől, élethelyzettől. Nálunk a korrepetálás nem csak arról szól, hogy az a bizonyos jegy görbüljön, hanem arról is, hogy csökkentsük a tanítványokban élő félelmet, gátakat.
Fontosnak tartjuk, hogy valamilyen szinten sikerüljön megbarátkozni a logika világával és ne induljunk el a másik irányba, ha számot látunk.
- Középiskolásoknak, nem feltétlenül középiskolai részekkel
A matek korrepetálás középiskolásoknak szól, évfolyamonként külön csoportokban. A középiskolai tananyag számos pontban épül korábbi részekhez, amennyiben ezeknél tapasztalható hiányosság, az órák alkalmával visszanyúlunk az adott részhez és akár felső tagozatos részeket dolgozunk fel, értünk meg közösen. A példáknák törekszünk arra, hogy a mindennapi életből vegyünk példákat, így a műveletek megértése könnyebbé válik, illetve a motiváció is változik.
- Nem a tanórát követjük, mégis azt támogatjuk
Az órákon nem napról napra követjük az iskolai matematika órát, a tanulók képességei határozzák meg az ütemet, így vannak témák, ahol akár tovább időzünk, másoknál gyorsabban haladunk. Összességében a logikus gondolkodás, számfogalom fejlődik, minek köszönhetően a tanórai jelenlét is aktívabbá, könnyebbé válik.
- Kiscsoportos foglalkozás
A foglalkozásokat 4-6 fős csoportokban tartjuk, szabad és otthonos légkörben. Javasoljuk a hosszútávú elköteleződést, mely lehetővé teszi a résztvevői körök állandóságát. A korrepetálásoknál azért kiemelten fontos az állandó résztvevői kör, mert a csoport így együtt tud haladni, a már megtanult, feldolgozott témákat nem kell újból átbeszélni egy új tag érkezése miatt. Bátran jelentkezhetnek baráti körök, osztálytársak is, így még könnyebb a csapat kialakítása.
Óratípusok
- Csoportos matematika korrepetálás hétköznap, heti 1 alkalommal
Hétköznapokon heti egy alkalommal 60 perces órák keretében. Résztvevők száma: 4-6 fő.
FONTOS tudnivalók
– A 2024 ősztől indulok csoportok hetente kedden és csütörtökön lesznek elérhetőek.
– A csoportok minimum 4 fő jelentkezésével indulnak majd el!
– A csoportok évfolyamonként kerülnek kiírásra, amely évfolyamra először érkezik be a minimum 4 fő jelentkező, azt a csoportot tudjuk elindítani.
– A következő évfolyamok korrepetálására lehet jelentkezni: 5. évfolyam, 6. évfolyam, 7. évfolyam, 8. évfolyam, 9. évfolyam, 10. évfolyam, 11. évfolyam, 12. évfolyam.
- ‘Hozd be a lemaradásod’ – Egyéni óra
Ennél az óratípusnál nem hétről hétre találkozunk, hanem ritkábban, de intenzívebben foglalkozunk a tananyagokkal, egy alkalom hossza 180 perc. Jellemzően iskolai szünetekben vannak az órák, így nem a fárasztó iskolai nap után kell még gondolkodni, hanem frissen, motiváltan állhatunk neki az új részek megértéséhez. A hosszabb alkalom lehetőséget nyújt arra, hogy az egyes témaköröket egyben dolgozzuk fel, az egyszerűbb feladatoktól a bonyolultabbakig. Természetesen szünetekkel, játékos részekkel tartjuk fenn az ideális mentális állapotot. A foglalkozás egyéni óra, aminek köszönhetően teljes mértékben az adott diák tudásához, ritmusához tudunk alkalmazkodni. A foglalkozások kiírásánál nem jelenik meg téma, a jelentkezéskor kell megadni azt a témakört, melyre a diák akkor fókuszálni szeretne. Ingyenes konzultációs alkalmat tartunk, amikor közösen beszélhetjük meg az érinteni tervezett témaköröket.
- ‘Hozd be a lemaradásod’ – Csoportos óra
Ennél az óratípusnál nem hétről hétre találkozunk, hanem ritkábban, de intenzívebben foglalkozunk a tananyagokkal, egy alkalom hossza 180 perc. Jellemzően iskolai szünetekben vannak az órák, így nem a fárasztó iskolai nap után kell még gondolkodni, hanem frissen, motiváltan állhatunk neki az új részek megértéséhez. A hosszabb alkalom (180 perc) lehetőséget nyújt arra, hogy az egyes témaköröket egyben dolgozzuk fel, az egyszerűbb feladatoktól a bonyolultabbakig. Természetesen szünetekkel, játékos részekkel tartjuk fenn az ideális mentális állapotot. Ezeknek a könnyed epizódoknak köszönhetően megismerjük egymást, így könnyebbé válik az órán való kérdezés, illetve könnyebben találunk olyan példákat, melyekhez pillanatok alatt tudnak a diákok kapcsolódni. A foglalkozás kiscsoportos (4-6 fő) keretek között zajlik, melynek köszönhetően a diákok kérdéseit egymást segítik a még nem teljesen megértett részek detektálásában. A csoportos jellegből adódóan nagyobb témaköröket jelölünk ki, melyek jellemzően nehézséget okoznak a diákoknak, a témakörök kerülnek meghirdetésre.
Részvételi díj
Létszám: minimum 4 fő, maximum 6 fő
Heti 1 foglalkozás (havi sum 4) 14.000 Ft / hónap