tehetséggondozás

Kiscsoportos formában lehetőséget nyújtunk további elmélyülésre, egyes tananyagok alaposabb megismerésére az érdeklődő diákok számára. Tehetséggondozó foglalkozásainkon az iskolai tananyagon túlmutató gyakorlásra, fejlődésre helyezzük a hangsúlyt, érdeklődés vagy felkészülési cél szerint foglalkozunk a gyerekekkel. Változatos módszerekkel segítjük a motivált gyerekek haladását, hogy a számukra legfontosabb, legérdekesebb területeken érdeklődésük megmaradjon, és mélyebb tudásra tehessenek szert. A foglalkozások alkalmával mindig teszünk kitérőt a tantárgyhoz kapcsolódó érdekes, vicces részek megismerése felé, így nem csak tanulás történik, hanem egy utazásra indulunk közösen.

Csoportjaink egyéni igény szerint indulnak (min. 4  max 6 fővel), egyéni foglalkozás megbeszélés szerint.

matematika

A matematika tehetség a legkorábban megjelenő tehetségtípus. Már óvodás korban is megmutatkozhat, akár abban, hogy a számokat hamarabb felismerik és használják akár logikai gondolkodásukban. Sok gyermeket elvarázsol az iskolába kerüléskor a matematika világa és lelkesen „tanulnak” mindent ezzel kapcsolatban, de az osztálylétszám miatt előfordul, hogy egy idő után azt érzik „ez így unalmas” és elkedvetlenednek. 

A tantermi lehetőségek a tehetség fejlesztésére iskolánként és pedagógusonként változóak. Van ahol van rá idő (bár többnyire kevés), van ahol nem fér bele. 

Ha egy tanulót érdekel és szereti a matematikát gyakran öntudatlanul is keres lehetőséget arra, hogy foglalkozzon vele valamilyen formában. De megerősítés és támogatás nélkül ez a lelkesedés idővel alábbhagy.

Ha valaki tehetséges nem feltétlenül jelenti azt, hogy a matematika minden területét azonnal és jól megérti, bár társaihoz képest gyorsabb ebben. Előfordul, hogy részterületeken kiemelkedő, másban átlagos. Az is előfordulhat, hogy briliáns ötletgazda, de a megvalósításban nincs sikere.

A mi célunk tehát, hogy matematikai képességeiket fejlesszük és teret adjunk azok minél szélesebb körű kibontakoztatásához. Ez hogyan történik?

  • a gyermekek több lehetőséget kapnak tudásuk és képességeik alkalmazására, mint
    az iskolában
  • olyan tartalmakat, „tananyagot” választunk, mellyel figyelembe vesszük az érdeklődési körüket, szükségleteiket.
  • fejlesztjük a kreatív és kritikus gondolkodásukat
  • találkozhatnak órai és versenyfeladatokkal, valamint játékkal is. Adott esetben egy
  • sudoku, amőba vagy malom játék több képességet fejleszt mint gondolnánk.

Miért válaszd gyermekednek?

  • az órákat tapasztalt tanító tartja, aki évekig foglalkozott tehetséggondozással,
    versenyfelkészítéssel
  • az órák 60 percesek és változatosak
  • választhatsz egyéni foglalkozást vagy csoportosat is, ebben az esetben maximum 4 fő tanul együtt
  • minden eszközt biztosítunk gyermekednek